Školský podporný tím

        • Základné informácie o činnosti pedagogického asistenta

        •        1.  Vo výchovno-vzdelávacom procese:

          • spolupráca s učiteľom v triede a s pedagogickými zamestnancami školy,
          • uľahčovanie adaptácie dieťaťa, pomáhanie pri prekonávaní bariér, ktoré plynú zo  zdravotného postihnutia dieťaťa alebo žiaka
          • uľahčovanie adaptácie dieťaťa na nové učebné prostredie a pomáhanie pri prekonávaní počiatočných jazykových, kultúrnych a sociálnych bariér,
          • spoluorganizovanie činnosti dieťaťa alebo žiaka počas výchovno-vzdelávacieho procesu v súlade s pokynmi učiteľa, resp. odporúčaní člena inkluzívneho tímu,
          • organizovanie otvorených vyučovacích hodín pre rodičov,
          • vykonávanie pedagogického dozoru počas prestávok a pomáhanie pri príprave učebných pomôcok.

                    2.  Vo voľnočasových aktivitách organizovaných školou:

          • priame vedenie alebo napomáhanie pri činnostiach voľnočasových aktivít (speváckych, hudobných, tanečných, výtvarných, dramatických a iných),
          • návšteva historických a kultúrnych pamiatok,
          • spoločenské aktivity,
          • športové podujatia a podobne,
          • organizovanie spoločenských podujatí s rodičmi.

                 3.  V spolupráci s rodinou:

          • komunikácia s rodičmi (zákonnými zástupcami) dieťaťa alebo žiaka o procese výchovy a vzdelávania,
          • organizovanie stretnutí a spolupráca s rodičmi tak, aby sa cítili ako súčasť procesu vzdelávania,
          • spoznávanie rodinného prostredia, sociálnych pomerov, záujmov rodičov a dieťaťa, 
          • oboznamovanie sa v potrebnej miere so zdravotným stavom dieťaťa alebo žiaka a s jeho rodinným prostredím.

                 4.  V oblasti vzdelávacích aktivít:

          • účasť na vzdelávacích podujatiach určených pre asistentov učiteľa organizovaných školami alebo inými inštitúciami akreditovanými na túto činnosť.

           

          Zachováva mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvedel

          pri vykonávaní prác vo verejnom záujme.

          • Vymedzenie kompetencií

          •  „ Pedagogický asistent je ako most medzi žiakom, s ktorým pracuje a 

            ďalšími žiakmi v triede a medzi ním a učiteľom.“

            Osobný asistent

            - vykonáva osobnú asistenciu a pomoc fyzickej osobe s ťažkým zdravotným postihnutím pri každodenných činnostiach. Pracovná náplň osobného asistenta je veľmi individuálna a rôznorodá a záleží od prostredia, v ktorom sa táto asistencia vykonáva a hlavne od klienta, ktorému je poskytovaná.

            Pedagogický asistent

            - je ďalší pedagogický zamestnanec, ktorý spolu s učiteľom zabezpečuje plynulý priebeh vyučovania, podieľa sa na výchove a vzdelávaní žiaka, spolupracuje s učiteľom na základe spoločného dohovoru a svoju pozornosť podľa potreby venuje aj ostatným žiakom v triede.

            Aby si pedagogický asistent získal rešpekt a dôveru aj ďalších detí v triede, potrebuje:
             podporu učiteľa, 
            jeho plnú dôveru ,

            priestor na svoju prácu. 

            Otvorený, tvorivý pedagogický asistent s rýchlym odhadom situácie a dôsledným správaním je pomocníkom pre učiteľa a tvorcom dobrej atmosféry v triede.

             

                 Viac na: Krátky sprievodca inkluzívnou podporou práce pedagogických asistentov

        • Poslanie pedagogických asistentov

    • Kontakty

      • Základná škola Oščadnica - Ústredie
      • ŠKOLSKÝ EMAIL: zsoscadnicau@zsoscadnicau.sk, vmacuhova@zsoscadnicau.sk
      • vsmatlavova@zsoscadnicau.sk, kmasarykova@zsoscadnicau.sk
      • 041/4382130
        041/4382970
      • Ústredie 760
        02301 Oščadnica
        Slovakia
      • vsmatlavova@zsoscadnicau.sk, vmacuhova@zsoscadnicau.sk
      • 37811487
      • 041/4382130
    • Prihlásenie